Monday, October 15, 2012

Hamsili Ekmek - Kapça Mçkudi



Geleneksel Laz mutfağında hamsinin yeri çok büyük. Çorbası, tatlısı derken bir çok çeşitli kullanımını bulmak mümkün. Arhavili anneannemin yaptığı ve ilk olarak ondan öğrendiğim Hamsili Ekmek (Lazcası: Kapça Mç’k’udi) benim için uzun yıllar yaz aylarının vazgeçilmez alışkanlıklarından oldu. En son ziyaretine gittiğimizde sağolsun başka bir akrabamız bizim için bir kez daha yaptı. Ben de en azından arşivlemek istedim.

Yapılışı için ilk adım salamura hamsiyi (taze hamsi ile de olabilirmiş), pırasa, maydanoz, yeşil soğan, yeşil biber gibi çeşitli sebzeler, mısır unu ve zeytinyağı ile iyice yoğurup bir bulamaç haline getirmek. Hamsilerin kılçıkları isteğe göre ayıklanabilir ya da tutulabilir. Bu bulamaç için yazılı bir formül yok, eldeki imkanlar ve yapanın isteğine göre malzemelerin miktarları değiştirilebilir. Fakat ekmek denmesinin nedeni mısır ununun diğer malzemelere göre daha çok kullanılması. Bizim yaptığımızda bulamaç aşağıdaki gibi bir görünüme sahipti.



Daha sonra bu bulamaçı ister tavada isterse de tepside pişirebilirsiniz. Tavada yapılanlar daha ince ve kıtır kıtır olurken, tepside olanlar daha kalın ve yumuşak oluyorlar. Yanında Şuka yani salatalık lezzetine ayrı bir tat katıyor. Son pişmiş halini aşağıda koymaya çalıştım. Ama malesef fotoğraf karanlıkta ve hızlı çekildiği için flu çıkmış:



Aşağıdaki linklere daha detaylı tarifler için bakabilirsiniz:
http://bizimkuzine.blogspot.com/2006/07/hamsili-ekmek.html
http://www.turkish-cuisine.org/pages.php?ParentID=3&FirstLevel=117


No comments:

Post a Comment